tisdag 26 maj 2020

Hardy ger överspelet ett ansikte

Jag gillar Tom Hardy. Han brukar spela starka karaktärer som gör avtryck. Här spelar han också en udda figur, Ivan Locke, som en dag tar sin lyxiga BMW från den stora byggfirman han arbetar för. Redan tidigt börjar han telefonera kopiöst. Det är saker han måste berätta. Han har varit otrogen mot sin fru och nu ska den han varit otrogen med snart föda deras barn på BB i London. Locke har bestämt sig för att ta sitt ansvar. Det rings till arbetsgivare, fru och son, Locke berättar öppenhjärtigt att nu ska han göra det enda rätta, vara där när denna kvinna föder hans barn. Han är dock inte förälskad i henne, utan vill bara vara ansvarstagande.
Jag retar mig något på Hardys, vad jag anser, något överdrivna brittiska accent i filmen. Som film gillar jag dock greppet. Den enda spelare som är i bild är nämligen Hardy. Övriga aktörer är endast med i filmen med sina röster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar