lördag 26 oktober 2019

Bilfärden med Slayer på maxvolym


Det var en kväll för cirka 15 år sedan, skulle tippa på försommar. Var på väg till skolan i Kvillsfors. Något slags möte skulle hållas, kom inte ihåg av vilket slag. Det jag kommer ihåg är bilresan dit. På absolut maxvolym hade jag Slayers South Of Heaven. Drivet och aggressionen. Lika bra nu som då.  De allra flesta Slayerfans har väl större kärleks- och hatminnen till Reign In Blood. Själv kan jag tycka att tempot är lite enahanda, det vill säga nästan konstant i 200 knyck. Öppningen Angel Of Death om dr Mengeles sjuka experiment glömmer man inte. Plattan avslutas också med tokröjiga Raining Blood.
Priset får jag betala ikväll. Ett svagt ringande hörs i båda mina öron.
Bästa spår South Of Heaven: South Of Heaven, Behind The Crooked Cross, Dissident Aggressor
Bästa spår Reign In Blood: Angel Of Death, Postmortem, Raining Blood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar