söndag 13 oktober 2019

Slender Man kommer och tar dig

Det finns inget annat som lockade mina unga bokläsare så mycket som när jag pratat om Slender Man. Denna gänglige kostymprydda man med onaturligt långa armar som enligt historierna ska förfölja och kidnappa barn.
Det finns inget någon speciell sägen knuten till Slender man. Det är en fiktiv figur som skapades av Victor Surge 2009. Nu har jag äntligen sett filmen om denna figur.
Jag är kanske lat, men jag har inte alltför mycket att säga om den. Fyra uttråkade och lite rebelliska tjejer träffas en kväll och går in på nätet och kollar på ett hypnotiskt klipp om Slender Man.
Slender Man intar deras sinnen och sedan också deras kroppar då tjejerna försvinner en efter en, både fysiskt och mentalt.
En av skådespelarna i filmen är Joey King som spelade förträffligt som Gypsy Rose i The Act.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar